Bundløs tærte med crunchy quinoa topping

IMG_0591

Jeg er blevet medlem af Odense Fødevarefællesskab og har hver uge adgang til at købe lækre økologiske grøntsager. Desværre har jeg indtil nu kun benyttet mig af det et par gange da jeg ellers har haft ferie men jeg har været glad for varerne begge gange så jeg håber at benytte mig af det mere fremadrettet.

Første gang bestod mine indkøb af sølvbeder, snackpebre, cherrytomater etc.

Det blev til denne lækre tærte uden dej men med en crunchy topping fra quinoa.

Bundløs tærte med crunchy quinoa topping

1 bundt sølvbeder (ca. 400 gram)
1 rødløg
2 fed hvidløg
1 spsk. rapsolie

1 snackpeber
5-6 cherrytomater

4 æg
200 gram hytteost
75 gram quinoa (forkogt)
5-8 soltørrede tomater
salt, peber

Skyl sølvbederne og skær bladene fra stokkene. Stokken strimles i mindre skiver og bladene hakkes groft. Halver rødløget og striml løget fint.
Varm en pande eller wok med rapsolien, skru ned og svits sølvbederne og rødløget ved lav til middel varme. Det skal ikke tage farve men blot blive blødt. Pres hvidløget i og lad det varme med.

Tænd ovnen ved 175 grader.

Skær snackpeberen i tynde strimler og halver cherrytomaterne.

Fordel sølvbederne med løg og hvidløg nederst i et tærtefad. Fordel den rå snackpeber og cherrytomaterne oven på sølvbederne.

Bland æggene med hytteosten og smag til med peber og en anelse salt. Husk at hytteosten er salt og at de soltørrede tomater også bidrager med salt.

Hæld æggeblandingen over grøntsagerne i tærtefadet. Pynt med de soltørrede tomater i skiver og hæld til sidst den kogte quinoa over. Quinoaen må gerne synke lidt ned i æggeblandingen men bør ikke blandes helt med denne.

Bag tærten i ovnen i 20-30 min. indtil æggemassen er fast og gylden.

Skriv et svar

