Blomkålspizza med (næsten) sprød bund

IMG_0536

Jeg var på besøg i en nyåbnet helsekost i Odense C og så et produkt på hylden der hedder pofiber som jeg ikke havde set til salg i en butik før. Men jeg vidste jeg havde hørt om produktet. Kunne bare ikke huske i hvilken sammenhæng. Men det var ikke dyrt så det røg med kurven og på hylden i køkkenet.

Det var først efter et par uger at jeg kom i tanke om sammehængen. Jeg havde læst om det i forbindelse med den evige jagt på den sprøde lchf pizzabund i et indlæg på madbanditten.

http://www.madbanditten.dk/2014/03/24/bedste-lchf-pizzabund-med-blomkal-og-pofiber/

Så der blev handlet ind til blomkålspizza og eksperimentet gik i gang.

Jeg fulgte anvisningen i det nævnte indlæg så vil ikke kede Jer med en opskrift her. Jeg fik 6 bunde ud af opskriften. Det var til aftensmad og jeg var sulten så jeg spiste 2 bunde med fyld. Den ene – den på billedet med lidt tomat, mozzarella, parmaskinke og rucola. Den anden blot med tomatsauce og mozzarella.

Det ville være løgn at sige at pizzabunden var sprød. Men den var fast og holdt på fyldet og kunne spises med fingrene hvis man lystede det. Den klart bedste blomkålspizzabund af de jeg har forsøgt mig med indtil nu.

Ved 6 bunde og 1 pizza med 1 bund, 1 spsk. tomatpassata, 3 små tomater, 30 gram frisk mozzarella, 15 gram parmaskinke giver det 286 kcal i alt

Skriv et svar

