Chia banan pandekager

IMG_0498

Der har floreret rigtigt mange varianter af de sunde bananpandekager i diverse af de fora jeg er medlem af. 1 banan og 1 æg og så vupti de letteste lækre pandekager. Dem har jeg forsøgt og de fungerer ikke helt for mig.

Med inspiration fra http://www.klidfaster.dk/2014/04/bananvafler-med-chiafr-og-vaniljeskyr.html prøvede jeg derfor en variant som giver de mest fluffy pandekager jeg længe har smagt.

Chia banan pandekager (1 person – 3 stk.)

1 meget moden banan
1 æg
10 gram kokosfibermel
2 gram fiberhusk
lidt vanille, lidt stevia-rørsukker, lidt kanel og lidt kardemomme
½ spsk. chiafrø

Fedtstof til panden (jeg brugte SMØR!)

Skær bananen i skiver og blend den med 1 æg, kokosfibermel, fiberhusk samt krydderier.

Tilsæt chiafrø og lad det trække til en konsistens der minder om dejen til amerikanske pandekager.
Juster evt. med flere chiafrø.

Varm panden op og kom dit foretrukne fedstof på. Placer pandekagedejen i 3 klatter på panden og vend når de er flot gyldne. Tag panden af og lad pandekagerne trække færdig for eftervarmen i panden.

Jeg har serveret pandekagerne med lidt skyr rørt op med akaciehonning, lidt jordbær og banangranola.

PS – når du nu alligevel smutter forbi Klidfasters side så husk at tjekke kategorien Sundwich. Det er fastevenlige og glutenfri sandwichbrød der kan bages i vaffeljern eller i ovn. De er fantastisk alsidige og fungerer fint også i 16:8 sammenhæng da man jo sagtens kan fyre op for kalorierne i fyld og tilbehør.

http://www.klidfaster.dk/search/label/Sundwich

Skriv et svar

