Chia jordbær grød

IMG_0489

Det er alt for længe siden jeg har lavet et indlæg her på siden. Jeg har været travlt optaget med en flytning og det er først nu jeg igen har tid og overskud til at lave mad der er interessant nok til at skrive om.

Min gode fastekollega wwww.klidfaster.dk lagde en opskrift på chiagrød med rabarber på hendes blog en dag hvor jeg havde 5:2 fastedag og hvor jeg havde brugt mine kalorier. Jeg havde endda de ingredienser der skulle til for at lave den så det kostede ret meget rygrad ikke at skynde mig i køkkenet og lave den. Men jeg tog hurtig revanche til næste dags morgenmad…😉

Jeg lavede dog et par få ændringer i opskriften men inspirationen er fra denne opskrift:http://www.klidfaster.dk/2014/05/chia-ala-mande-med-bagt-rababerkompot.html

Chia jordbær grød (1 person)
1 ½ dl. mandelmælk (kokosmælk kan også bruges)
lidt stevia rørsukker
lidt vanille efter smag (+ evt. kardemomme og kanel)
1½ – 2 spsk. Chia

40 gram skyr eller efter smag
5-6 jordbær el. efter smag – ale slags bær/frugt kan bruges
lidt banangranola eller anden crunchy og sund müsli

Min. 4 timer før det skal spises eller gerne aftenen før:
Mandelmælk + stevia (el anden sukker) røres sammen og chiafrøene blandes i.

Blandingen stilles på køl og trækker min. 4 timer.

Når du ønsker at spise grøden justeres konsistensen med skyr – jeg brugte ca. 40 gram. Smag til igen.

Grøden arrangeres lagvis med bær eller frugt i skiver og toppes med granola.

Skriv et svar

