Kokos-blomkålsris

IMG_0425
Jeg er blevet stor fan af alternativerne til de gængse stivelsesformer som pasta og ris. En af de fordele jeg har oplevet efter at have startet på periodevis faste er at min krop og dens mekanismer er blevet nulstillet. Dermed kan jeg bedre læse min krops signaler og jeg har det bare bedre generelt hvis jeg ikke får så meget stivelse.

Dermed er blomkålsris blevet et hit hos mig og denne version med kokos er ret velsmagende til indisk og asiatisk mad.

Kokos-blomkålsris (1 person)
1/4 blomkål ca. 125 gram i rå vægt
1 tsk. kokosolie
1 dl. kokosmælk
1-2 tsk. kokosmel
Limesaft
Salt
Koriander

Hak blomkålen fint til den har ca. størrelse som riskorn.

Varm kokosolien på en pande eller i en kasserolle el. lign. Vend kokosrisene på panden og kokosmel på panden og lad det få lidt varme uden at tage farve. Kom kokosmælken ved og kog det hurtigt op. Tag det af varmen og lad blomkålen trække færdig. Smag til med salt og limesaft og server med koriander.

På billedet er kokosrisene severet med Kylling Tikka Masala.

3 responses to “Kokos-blomkålsris

  1. Hviken Kokos mælk synes du er bedst ? jeg er blevet skuffet nogen gange.
    En opskrift efter mit hoved, elsker Karryretter😉

    • Hej Maggie. Undskyld det sene svar. Jeg flytter om to uger og jeg pakker og pakker …😉

      Jeg elsker kokosmælk i økologisk udgave fra Biona – den er dyr men rigtig god. Ellers er Santa Marias økovariant også OK – eller den der nu lige er på hylden hvor jeg handler … Håber du finder en du kan lide..😉

  2. Pingback: Madplan | MitLivMedLCHF

Skriv et svar

