Peanut/chokokugler

IMG_0405

Disse peanut/chokokugler er inspireret af en af de mange opskrifter på hjemmelavede Snickers – jeg kunne godt tænke mig en kugle variant da de så er nemmere at spise. De smager ikke helt så Snickers-agtige som jeg gerne ville have haft men de er skam rigtigt gode alligevel.

20 kugler:
120 gram dadler
60 gram saltede peanuts
30 gram mandler
30 gram hasselnødder
2 tsk. kokosolie
1 ½ spsk. peanutbutter

100 gram mørk chokolade (min 70%) til overtræk

Blend alle ingredienserne undtagen den mørke chokolade til en grov masse. Tril massen til kugler (ca. 20 stk.) og kom disse i fryseren i min. 1 time ( de kan sagtens holde sig et par uger til du ønsker at overtrække dem).

Når kuglerne ønskes overtrukket med chokolade tages disse ud af fryseren. Imens smeltes 100 gram mørk chokolade i mikroen (600 watt 2 ½ min) og herefter trilles kuglerne i chokoladen og sættes på en plade med bagepapir til afkøling. Når kuglerne er overtrukket med chokolade opbevares disse på køl til de er spist.

Skriv et svar

