Blåbærpandekager med hytteost

IMG_0375
2 personer (6 pandekager)

2 æg
100 gram hytteost
1 spsk. agavesirup (eller honning)
1 tsk. kardemomme
1 tsk. kanel
1 nip vanillepulver (eller vanillesukker)
1 spsk. chiafrø
1 spsk. husk (jeg brugte den grønne)
50 gram blåbær (jeg har brugt friske men du kan godt bruge frosne)
1 spsk. smør til stegning

Æg piskes med hytteost, krydderier, sirup, Chia og husk og blandingen trækker i 10-15 min til den er tyknet/jævnet til en konsistens der minder om havregrød. Juster evt. mængden af husk og chiafrø op hvis dette ikke er sket og lad trække lidt længere.

½ af smøret smeltes på panden (mellem varme). Blåbærrene skylles og blandes med pandekagedejen. Blandingen kommes på i tre klatter der minder om amerikanske pandekager. De skal have 4-5 min. på hver side. Gentag til blandingen er brugt. (Jeg fik 6 ud af opskriften).

På billedet er pandekagerne serveret med banan-granola (se opskrift), 1/2 lille banan i skiver og en håndfuld mandler.

Skriv et svar

