Tærte med tun, hytteost og grønkål på bund af quinoa

IMG_0372

Jeg er vild med madtærter i alle afskygninger og her har jeg lavet en variant hvor bunden er lavet af kogt quinoa i stedet for mel.
Idéen fik jeg inspiration til her: http://annaeiholm.wordpress.com/2013/10/05/grontsagstaerte-pa-quinoabund/
Bund:
1 ½ dl. quinoa
2 æg
50 gram revet ost

Fyld:

100 gram rå grønkål eller 200 gram spinat

50 gram skyr

1 stor ds. tun i vand

200 gram hytteost 4,5%

2 æg

50 gr. revet ost

Quinoa koges efter anvisning på pakken og krydres med salt. Samles med æg og revet ost og smøres i et tærtefad. Bunden forbages ved 200 grader i 10 min.

Imens røres fyldet sammen:

Tun og hytteost blandes sammen og røres op med æg. Tilsæt evt. krydderier men husk at hytteosten er salt i forvejen.

Grønkål/spinat vendes med lidt skyr og kommes i bunden af tærten. Tunblandingen smøres oven på og tilsidst drysses tærten med den revne ost.

Tærten bages ca. 30 min. i ovnen ved 200 grader indtil osten er gylden.

Hvis man bruger alm. revet os (ikke light) og hytteost med 4,5% er der ca. 420 kcal i en 1/4 tærte så opskriften kan også bruges til et aftensmåltid på 5:2.

Skriv et svar

