At komme fra en kalorierestriktiv slankekur til 16:8 faste

Hvis du bare minder en lille smule om mig har du sikkert prøvet en kalorierestriktiv slankekur tidligere – du ved en af den slags der lover “sult dig selv på 1200 kcal og tab dig x antal kilo på y antal uger”.

Hvis du minder meget om mig har du sikkert prøvet mange – og ad mange omgange…. Måske du også ligefrem har tabt dig for at tage lidt/det hele/mere på igen når slankekuren er slut.

Gode nyheder: for 16:8 faste er ikke en slankekur men en livsstilsændring først og fremmest.

Det kan være svært at gentræne hjernen væk fra den kalorierestriktive tankegang og kapere at man ikke behøver at sulte sig for at tabe sig.

Mange har også været vænnet til at man kun må få virkelige kaloriefattige madvarer for det var den eneste måde man kunne få nok mad for 1200 kcal og stadig blive mæt.

Når man så oplever at man ikke blot få men skal have betydeligt flere kalorier på en fastelivsstil end på en kalorierestriktiv slankekur oplever man at man nærmest skal voldæde af den slags mad man er vant til fra slankekurene.

I stedet skal man vænne sig til at tænke på at ens kost indeholder protein, sundt fedt og kulhydrater. KULHYDATER …….???? Jamen er de ellers ikke skabt af fanden selv når man gerne vil tabe sig tænker du nok … men her er der forskel på langsomme og hurtige kulhydrater – se tidligere indæg.

Tag små skridt i den rigtige retning – jeg praktiserer eksempelvis at jeg ikke gennemfører nogle livsstilsændringer nu for at tabe mig på den korte bane som jeg ikke kan holde på den lange. Det betyder også at jeg fortsat får hurtige kulhydrater (ind i mellem) og slik (ganske jævnligt men i mere moderate mængder end tidligere).

I FAQ dokumentet kan du læse mere om hvad du skal have kaloriemæssigt på denne livsstil.

Skriv et svar

